Tillväxtverket

Affärsutveckling

Företag inom besöksnäringen och kulturdrivna företag förnyar näringslivet. Många små industriföretag och industrinära tjänsteföretag är i stort behov av omställning och förnyelse. Vi driver på och underlättar förnyelse i olika näringar.

Aktuellt

  1. Data som strategisk resurs

    Rapporten Data som strategisk resurs, kartläggning och analys av tretton branscher är ett kunskapsunderlag som visar på vilka branscher som är lämpliga…

    Publikation Företag Regioner Andra aktörer Företagande Kompetens Affärsutveckling Digitalisering

  2. Alla som vill leva klimatsmart, ska kunna göra det

    När det blir ett glapp mellan hur vi vill leva och hur vi faktiskt lever – så skapas en känsla av att inte leva ett ärligt liv. I en undersökning visade…

    Insatser Företag Affärsutveckling

  3. Kartläggning av hinder och behov vid export

    En kunskapsöversikt över exporthinder och stödbehov som små och medelstora företag upplever vid export till utländska marknader. Studien har gjorts av…

    Publikation Regioner Andra aktörer Affärsutveckling

  4. Utvärdering av Digitaliserings­lyftet

    Tillväxtverket genomförde under 2016-2020 ett program för att öka användningen av digital teknik i små och medelstora industriföretag. Nu har satsningen…

    Publikation Regioner Andra aktörer Affärsutveckling Digitalisering

  5. Kompetens för framgångsrik internationa­lisering

    Den ökade globaliseringen innebär att allt fler företag kan skala upp och växa i en internationell värld. Det innebär sänkta trösklar för expansion och…

    Publikation Företag Andra aktörer Kompetens Affärsutveckling

Tjej i klätteranordning ovanför äventyrspark

Vinnare Stora turismpriset

Årets pris delas av alla länens nominerade, för att de under pandemin arbetat innovativt och hållbart. 

Tre personer lyssnar på en arbetsledare

Socialt företagande

Hur ger vi det bästa stödet till samhällsnyttiga affärsidéer? Professionella företagsrådgivare arbetar tillsammans.

Två händer håller jordglob

Regional exportsamverkan

Det ska vara enkelt för företag som vill göra affärer med andra länder att hitta stöd. Därför samarbetar vi regionalt kring export.

Två personer handlar i livsmedelsbutik

Livsmedelsstrategi

En långsiktig strategi ska bidra till att potentialen för hela livsmedelskedjan nyttjas fullt ut.